Jeg vil lige følge op på mit seneste indlæg.
Jeg har allerede hørt fra COOP igen. Jeg har nu erfaret, at hvis man vil have svar, kan det ikke betale sig at henvende sig til COOP pr. brev eller mail. Man skal simpelt hen bare skrive til dem på deres Facebookside. Så kommer der svar.
Det viser sig, at min deodorant stammede fra et parti, der ved en fejl indeholdt en rest af parfume. Partiet er nu angiveligt hjemkaldt.
Jeg er meget forarget over, at den information nærmest skal tvinges ud af COOP. Det er jo en yderst vigtig information for parfumeallergikere. Deodoranten er af mærket Änglamark, der slår sig op på at være allergi- og miljøvenligt. Deodoranten bærer i øvrigt som nævnt både Svanemærket og Den Blå Krans, som burde garantere et produkt uden parfume aller anden skadelig kemi.
Det skal retfærdigvis nævnes, at COOP har sendt mig kompensation for den uheldige deodorant samt portoudgifter i forbindelse med fremsendelsen af den til analyse.
5 kommentarer
Okay, så. Så er det – næsten – i orden. Men ikke helt …
Jeg er stadig ikke helt tilfreds, for jeg bryder mig ikke om, at COOP ikke af sig selv fortæller deres kunder om den slags fejl – det ville jo være oplagt at gøre det på deres Facebookside. Jeg mangler også en plan for, hvordan man vil undgå den slags fejl i fremtiden. Svanemærket og Den Blå Krans kan jeg ikke længere betragte som garanter for “sikre” varer – det synes jeg er et problem.
Fuldstændig enig.
Det er faktisk smart med facebook, for det tvinger til svar, når andre kan følge med. Og mon ikke også, det vil blive der, man orienterer og hjemkalder og den slags med tiden?
Jeg skrev netop til COOP, at det ville være rimeligt at dele information om f.eks en fejl ved et produkt netop på facebook. Selv om de problematiske deodoranter er taget af hylderne i butikkerne, vil der jo stå nogle hjemme i folks badeværelser – og for den gruppe kunder ville det være rart at blive informeret om fejlen.